دورهی DDL چیست؟
معرفی دوره
دادههای جدید در عصر دیجیتال روز به روز بیشتر در دسترسمان قرار میگیرد، و میتواند درک ما را از جامعه و سازمان تغییر دهد. ست استیونز تحلیلگر ارشد گوگل مثال جالبی میزند: «میکروسکوپ به ما نشان داد که در قطره آب چیزی بیشتر از آنچه می بینیم وجود دارد. تلسکوپ به ما نشان داد در آسمان شب چیزهای بیشتری از آنچه با چشم می بینیم وجود دارد. امروز دادههای دیجیتال هم میتوانند به ما درک متفاوت از سازمان بدهند»
اما یک پیش شرط دارد: و آن هم اینکه ما، سازمانها و مدیران و رهبرانمان «بخواهند» و «بتوانند» به بهترین شکل از دادهها استفاده کنند. این توانایی ترکیبی از مهارتهای نرم و سخت است که ما در این دوره به هر دوی آنها می پردازیم. برنامه رهبری داده محور (DDL) رویکردی یکپارچه به مهارتهای رهبری، مدیریت تغییر و تحلیل داده دارد که با تمرکز بر نیاز واقعی سازمانها و مدیران و در نظر گرفتن پیچیدگیهای سازمانهای ایرانی و اقتضائات مدیران ارشد، طراحی شده است تا به آنها کمک کند آسانتر با این پیچیدگی مواجه شوند و مهارتهای لازم را برای همراه شدن با این انقلاب صنعتی به دست بیاورند.
استفاده از متدلوژی CoachingOurselves کانادا در همکاری با مدرسه مدیریت ناول
CoachingOurselves یک موسسه کانادایی است که بنیانگذار آن متفکر مشهور دنیای مدیریت، هنری مینتزبرگ است. متدولوژی این برنامه مبتنی بر peer-coaching و یادگیری جمعی است. در صورت تمایل به آشنایی بیشتر با این روش و موسسه میتوانید به وبسایت مدرسه مدیریت ناول مراجعه کنید.
دوره رهبری داده محور، شامل سه بخش اصلی است:
- مفاهیم و بینشهای مدیریتی که پیش نیاز رهبری داده محور است، برای انتقال این مفاهیم از ماژولها و متدولوژی CoachingOurselves استفاده میکنیم.
- اصول و مبانی دادهمحوری که مدرسان خبره آکادمی سحاب مفاهیم را با کمک مطالعات موردی متعدد منتقل میکنند.
- «مهارتهای موضوعی» دادهمحوری که در قالب کارگاه برگزار خواهد شد.
اهداف دوره:
پس از حضور در دوره انتظار داریم که شرکت کنندگان:
- در کنار سایر مدیران ارشد سازمانها شبکه و اجتماعی ارزشمند شکل دهند و بتوانند از پتانسیل این جمع در تقویت و کمک به یکدیگر در این حوزه و یا حوزههای مشابه استفاده کنند.
- با دانشها و روشهای روز در حوزه تحلیل داده آشنا شوند.
- با انقلاب صنعتی چهارم، ابعاد و پیامدهای آن برای سازمان خود آشنا شوند.
- بدانند که تحلیل داده چیست؟ چگونه در سازمان خود میتوانند از مزایای آن بهره بگیرند و برای رسیدن به خروجیهای مورد انتظار بایستی چه تحلیلی را به چه نحوی بهکار بگیرند.
- ذهنیت تحلیلی آنها تقویت شود، با انواع تحلیلها آشنا شوند و در کنار شهود مدیریتی به تصمیم گیریهای بهتر کمک کنند.
- بتوانند انتظارات خود را از ارزشهای حاصل از تحلیل دادهها تنظیم کنند.
- بدانند که برای ایجاد سازمان دادهمحور از کجا و چگونه شروع کنند و از چه کسانی و یا تیمهایی میتوانند کمک بگیرند.
- بینشی کسب کنند که در جه جاهایی و چگونه از تحلیل دادهها استفاده کنند و در چه جایی نباید استفاده کنند.
- بتوانند راحتتر و موثرتر با متخصصان داده و متخصصان فنی ارتباط برقرار کنند.
- با گستره وسیعی از تکنولوژیها، اصطلاحات و تخصصها در این حوزه آشنا شوند.