قسمت اول کارگاه‌های حضوری و مجازی

|
آنچه خواهید آموخت
  • سازمان داده‌محور چه ویژگی هایی دارد؟
  • ابعاد بلوغ داده‌محوری در سازمان چیست؟
  • برای اینکه سازمان داده محور باشید، از کجا و چگونه می توانید آغاز کنید؟
  • رویکرد مدیران در تصمیم‌گیری واقعا چیزی نیست که شما فکر می‌کنید.
  • از تحلیل داده‌ها چگونه برای کمک به تصمیم‌گیری‌ می‌توانید استفاده کنید.
  • از شاخص‌ها به درستی و در جای درست استفاده کنید.
  • چرا و چگونه باید تیم تحلیل داده در سازمان ایجاد کنید.
  • فرآیند تحلیل داده چگونه است؟
  • روش‌های تحلیل‌ آماری در تحلیل داده چگونه عمل می‌کنند؟
  • هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، یادگیری عمیق یعنی چه؟ و چه روش‌ها و ابزارهایی دارند؟
  • روش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای چه تحلیل‌هایی مناسب‌اند؟
  • روش‌های مبتنی بر یادگیری عمیق چگونه عمل می‌کنند؟
  • چه زمانی از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین می‌توان استفاده کرد؟ چه زمانی نباید این کار را کرد؟
  • چگونه گزارش‌هایی تهیه کنید که پیام شما موثرتر منتقل شود.
  • آشفتگی‌های داده‌هایتان را بشناسید و آن را کم کنید.
  • از چه نموداری برای انتقال چه پیامی استفاده کنید.
  • چگونه توجه مخاطب را به مهمترین قسمت‌های داده خود معطوف کنید.
  • چگونه مانند یک طراح فکر کنید و از مفاهیم طراحی در مصورسازی داده ها استفاده کنید.
  • تعریف حاکمیت داده و مدیریت داده
  • ارتباط بین حاکمیت داده و مدیریت داده
  • نقش مدیریت داده و حاکمیت داده در داده‌محوری
  • چالش‌های پیش روی برنامه ریزی و مدیریت داده
  • چرا راجع به فرهنگ حرف می‌زنیم؟
  • فرهنگ چیست؟ و سه جز اصلی تشکیل دهنده آن چه هستند؟
  • فرهنگ داده محوری و نشانه‌های آن چیست؟
  • برای تغییر فرهنگ از کجا و چگونه باید شروع کرد؟
  • بازیگران اصلی در فرایند تغییر فرهنگ چه کسانی هستند با هر کدام چگونه مواجه شویم؟
  • چگونه داده‌های مشتریان را ساختار دهی کنید.
  • مشتریان را بر اساس رفتار خرید دسته‌بندی کنید.
  • چگونه با کمک داده‌ها خدمت یا اقدام اختصاصی برای مشتری تعریف کنید.
  • کمپین‌های بازاریابی داده‌محور طراحی کنید
  • نرخ نگهداشت مشتریان را با کمک داده‌ها افزایش دهید
  • مخاطب را چگونه به مشتری تبدیل کنید
  • از داده‌های مشتریان چگونه در دیگر بخش‌های سازمان استفاده کنید.

قسمت دوم ویدئوهای آموزشی

|
مباحثی که می‌آموزید
  • مفاهیم تحلیل داده
  • روش‌ها و انواع تحلیل داده
  • تحلیل‌های توصیفی – مصورسازی (شاید)
  • روش‌های آماری در تحلیل داده
  • روش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی – یادگیری بدون نظارت
  • روش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی – یادگیری عمیق و یادگیری تقویتی
  • موارد مهم در تحلیل داده
  • مثال‌های کاربردی از تحلیل داده در صنایع گوناگون و کاربرد هوش مصنوعی در شرکت‌های بزرگ
  •  
  • انواع مسئله­های سازمانی و تعریف آنها
  • کاربرد تحلیل داده در مسائل مختلف
  • رهبری مسائل پیچیده
  • پنج تله ذهنی رهبران در مواجهه با مسئله پیچیده
  • چگونه گزارش‌هایی تهیه کنید که پیام شما موثرتر منتقل شود.
  • آشفتگی‌های داده‌هایتان را بشناسید و آن را کم کنید.
  • از چه نموداری برای انتقال چه پیامی استفاده کنید.
  • چگونه توجه مخاطب را به مهمترین قسمت‌های داده خود معطوف کنید.
  • چگونه مانند یک طراح فکر کنید و از مفاهیم طراحی در مصورسازی داده ها استفاده کنید.
  •  

ماژول‌های CoachingOurselves

|
مباحثی که می‌آموزید

«تجزیه و تحلیل» و تولید گزارش‌های تحلیلی، موضوعی رایج در سازمان‌ها است.

همه ما موقعیت­‌هایی را به خاطر می­‌آوریم که به دلیل تجزیه و تحلیل اندک، تصمیمات اشتباهی گرفته شد (ما اسم این پدیده را «نابود شدن به دلیل رهبری غریزه» می‌نامیم) اما موقعیت‌های زیادی را نیز به یاد می‌­آوریم که با وجود اینکه تحلیل زیادی صورت گرفته بود باز هم نتیجه‌ای حاصل نشد (ما اسم این پدیده را «فلج شدن به دلیل رهبری تحلیل» می‌نامیم).

پس ما با یک پارادوکس روبرو هستیم: گاهی برای برخی تصمیم­‌ها بیش از حد تحلیل می­‌کنیم در حالیکه برای برخی دیگر از تصمیم­‌ها تحلیل‌های اندکی انجام می‌­دهیم. اما چرا و چگونه این اتفاق می‌­افتد؟ ما برای حل این مشکل چه می‌توانیم بکنیم؟

شما در این ماژول:

  • درک می‌­کنید که چگونه و چرا از تحلیل استفاده می‌­کنیم.
  • موقعیت‌هایی را بررسی می‌­کنید که گاهی بیش از حد و گاهی کمتر از حد لازم از تحلیل استفاده می‌کنید.
  • یاد می‌گیرید که چگونه یک تعادل برقرار کنید.

بعضی مواقع ما بیش از حد درباره تصمیم‌­های خودمان فکر می‌­کنیم. شاید اگر کمی به احساس و شهود خودمان اعتماد کنیم، یا یک اقدام عملی در راستای رسیدن به تصمیم انجام دهیم، بتوانیم درباره آنها بهتر فکر کنیم و نتیجه بهتری نیز بگیریم.

در این جلسه ما درباره سه رویکرد تصیمیم‌گیری بحث می­‌کنیم و مثال‌های واقعی از هر کدام در محیط کار را بررسی می‌کنیم. این رویکردها عبارتند از:

  • اول-تفکر
  • اول-مشاهده
  • اول-اقدام

 

شما در این ماژول:

  • با رویکردهای مختلف تصمیم‌گیری آشنا می‌شوید.
  • متوجه می‌­شوید که ما برای فکر کردن بهتر مجبور هستیم تا اقدام کنیم، به همان اندازه که برای اقدام بهتر باید فکر کنیم.
  • برخی از اصول متفاوت برای تصمیم گیری را درک خواهید کرد.

در این ماژول شما به تصویر شفاف­تری در مورد »آنچه در سازمان شما نیاز به تغییر دارد« و اینکه »چگونه می­توانید زمینه وقوع آن تغییر را فراهم کنید« دست می­یابید.

این ماژول به شما کمک میکند تا:

  • نوع نگاه خود به تغییر را تغییر دهید.
  • دریابید که فرآیندهای مختلفِ تغییر چه ارتباطی با یکدیگر دارند.
  • به قدرت تشخیص »آنچه واقعا نیاز به تغییر دارد« دست یابید و »روش مناسب« آن را نیز شناسایی کنید.